Tips Jana Pendapatan dengan Menulis Blog

Posted by

Panduan ni izan terjumpa secara tidak sengaja semasa berkunjung ke Travelog. Antara isi yang dikongsikan untuk menjana pendapatan menerusi blog adalah seperti berikut:

1. Individu mestilah mempunyai Internet serta komputer riba yang mudah dibawa ke mana-mana. Kalau takda macamana nak tulis blog.  Ye dak?

2. Mulakan membaca blog popular kemudian tinggalkan komen pada lima blog popular ini. Kenapa blog popular?. biasanya blog yang popular ni traffic tinggi ramai pengunjung.

3. Kemudian untuk setiap blog yang sudah diberi komen, cari pula blog lain kemudian tinggalkan tiga komen di situ begitulah seterusnya sehingga ia berkembang.

4. Buat template yang menceriakan dan bukan hanya mengambil template sedia ada. Yang ni kena belaja sikit-sikit lah kalau tak tahu.

5. Setiap hari pastikan anda membuat 10 catatan, setiap catatan disiarkan tiga atau empat jam. Ini bagi memastikan blog sentiasa menerima kunjungan. 

6. Mendaftar dengan laman web Nuffnang untuk memastikan blog menerima iklan daripada Nuffnang.

7. Rajin serta tidak kenal erti putus asa.

*Dipetik dari Harian Metro oleh Redmummy.com


Ok, tips saja tak cukup. Kalau nak tahu lebih teknik yang telah diperakui berkesan boleh baca kat Kitab Teknik SEO Merah Jambu. Macam-macam ilmu bermanfaat yang dikongsikan untuk buat duit dengan blog dengan lebih mudah.

Optional:
Semoga apa yang dikongsikan dapat dimanfaatkan serta dapat membantu semua.



Nurizan Ahmad
Pengedar Sah Shaklee 
SMS/WatsApp/WeChat/Line : 013-6783854
Email : nurizanahmad@yahoo.com



Blog, Updated at: Saturday, June 07, 2014

0 comments:

Post a Comment