Vita Lea Iron Formula - Multivitamin Terbaik

Posted by

Selamat petang, semoga semua sihat-sihat belaka. Bulan lepas kawan izan, ida watsapp izan. Alhamdulillah ida mengandung dah dua bulan. Biasalah morning sickness tak selera makan. Izan suruh ida ambil Vita Lea ni sebagai pelengkap nutrisi. Maklumlah kalau kita tak makan, daripada mana nak dapat vitamin kan?. Dalam Vita Lea ni ada 12 jenis vitamin dan 7 jenis mineral. Cukuplah untuk badan kita.

(120 biji - supply untuk 4 bulan)


Multivitamin Vita Lea boleh diambil oleh semua golongan kecuali pesakit Telesimia. Nanti izan akan cerita untuk siapa multivitamin ni dan bagaimana cara nak makan. Sebelum tu nak kongsikan manfaat vitamin Vita Lea ni.

Manfaat Utama:
  • Penambahan tenaga segera - pemberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental, sekaligus membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun pekerjaan.
  • Pelengkap nutrisi - kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting akibat amalan diet yang tidak seimbang terutama mereka yang mengamalkan sayuran (vegetarian) dan anaemia.
  • Keupayaan sistem produktif - penting kepada kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar.
  • Metabolisma - sangat membantu dalam stimulasi metabolisma dan proses penuaan.
  • Elemen penting pada sel tubuh - menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku dan hormon serta menjaga kesihatan tirod.
  • Melindungi organ - melindungi organ jantung, buah pimggang dan hati.

Kalau ada yang tak makan sayur, atau hanya makan sayur sahaja, tu bermakna diet harian kita tak seimbang. Mengamalkan pengambilan vitamin adalah salah satu cara untuk kita memenuhi nutrisi keperluan badan yang tidak sempurna akibat daripada pengamalan makanan yang tidak seimbang.



Nurizan Ahmad
SMS/WatsApp/WeChat/Line : 013-6783854
Email : nurizanahmad@yahoo.com


Blog, Updated at: Saturday, June 07, 2014

0 comments:

Post a Comment