Terapi Duka

Posted by

Salam semua..

malam ni susah betul nak lelapkan mata..jam dah menunjukkan 3:28 pagi..
dalam hati ada luka macamni lah..mata pun tak mau lelap..

bila korang sedih apa yang korang buat??
apakah terapi yang paling sesuai untuk hilangkan duka lara hati??

First time hati ni dilanda duka, hari-hari aku menangis..
teramat sedih, berjujuran air mata sentiasa membasahi pipi..
pada dan waktu ketika itu, terapi yang aku lakukan banyakkan baca al-Quran
walaupun tersedu-sedu menahan sebak..dan juga perbanyakkan berdoa dan solat hajat..

masa adalah penawar duka..lama kelamaan sedih beransur pudar..
percayalah, tiada sedih yang abadi..hidup ni umpama roda..
ada masa kita sedih, dan ada waktu kita gembira dan bahagia..

kali ini, aku dirundung rasa sedih kembali..
segala tanda tanya telah terjawap..mengharap sedih ini agak cepat berlalu..
bukan mudah untuk melupakan..dan tidak berharap dapat melupakannya..
mungkin sekadar mengurangkan ingatan kepadanya..cukup lah..
dia tetap insan yang pernah berada dihati ini..

aku tahu, Allah akan memberikan kebahagiaan kepadaku dengan caranya yang tersendiri..
bukan dengan apa yang aku inginkan..

Semoga ada rezeki untuk ke cherating..
mengubat luka dihati sambil menimba pengalaman baru..




Blog, Updated at: Saturday, September 15, 2012

0 comments:

Post a Comment