Lulur Melembutkan dan Menghaluskan Kulit

Posted by

Salam semua..

Siapa suka mandi lulur atau lulur badan? izan suka tapi izan tak berapa nak rajin..haha.. biasa bakal raja sehari yang akan buat lulur badan ni dan juga mereka-mereka yang pentingkan kecantikan.. kalau jenis yang rajin boleh buat "lulur homemade", kalau yang tak berapa nak rajin pergi je buat lulur kat spa.. tak pun beli lulur siap tu, then sebelum mandi lulur lah kat badan.. memang berejam lah korang mandi nanti.. jenis-jenis lulur yang famous sekarang ni lulur coklat, lulur rempah, dan juga lulur kopi.. ni pun boleh buat sendiri kat rumah.. 




Resepi Lulur yang izan pernah buat:

  • Beras + Kacang Hijau : Goreng beras tanpa minyak kemudia kisar sehingga hancur.. kacang hijau pun sama.. blend sehingga hancur.. kalau nak halus, korang ayak/tapis.. hasilnya macam tepung gitu lah.. korang tak payah ayak pun tak apa, sesuai nak buat scrub badan, gosok-gosok, sental-sental sikit badan tu.. dikatakan beras & kacang hijau ni dapat mencerahkan kulit dan menghilangkan jerawat badan..

  • ESP + Vitamin C + Garam : barang-barang ni korang boleh beli dengan mana-mana pengedar Shaklee, garam beli kat kedai runcit lah yek.. sukatan ikut korang nak berapa sudu, vitamin C cukup sebiji atau 2 biji.. garam pun agak-agak.. garam memang elok dibuat mandi, buat sental-sental badan.. kalau tak nak guna garam boleh ganti dengan gula.. kalau tak nak guna garam atau gula, korang blend lah beras yang digoreng tanpa minyak.. boleh jugak.. hasilnya, lepas bilas kulit rasa lembut mulus selembut kulit bayi.. manfaat vitamin C dapat mencerahkan kulit secara semula jadi.. lagi elok kalau korang makan..

# Tips mudah buat lulur di rumah: 
- Campurkan bahan lulur (kopi, coklat, susu dll) dengan gel mandian..



Nurizan - 013-6783854
Pengedar Sah Shaklee Malaysia



Blog, Updated at: Tuesday, October 14, 2014

1 comments: