Vitamin Membantu Menurunkan Berat Badan Berlebihan

Posted by

Salam semua.. gemuk vs kurus mana satu lebih cantik?. pada izan cantik itu subjektif.. bergantung pada mata yang memandang.. di mana letaknya cantik adalah di minda masing-masing.. ada orang kurus yang merasakan dirinya tak cantik.. ada juga orang gemuk yang mempunyai tahap konfiden yang amat tinggi.. jika dalam fikiran kita terlekat perkataan "tak cantik" maka jadilah tak cantik.. so, set lah dalam fikiran masing-masing bahwa "cantiknya aku ni, Allah dah ciptakan aku sempurna tanpa cacat cela"

Apa yang nak diceritakan kat sini adalah berat berlebihan.. individu yang mempunyai berat berlebihan ni bukan tak cantik tapi perlu difikirkan dari skop kesihatan.. jika berat yang terlampau atau over weight ni boleh menyebabkan masalah kesihatan seperti deabetis, tahap kolestrol yang tinggi, stroke, jantung, sakit kaki sebab terpaksa tampung berat badan yang berlebihan, sukar memperolehi cahaya mata.. so, atas sebab2 masalah kesihatan ni perlulah difikir-fikirkan untuk menurunkan berat badan yang terover tu..

Nak turunkan berat badan bukan mudah yer.. memerlukan motivasi yang tinggi, kecekalan, keazaman, kekentalan yang jitu, kuat lawan nafsu.. sebab bukan sehari dua boleh terus kurus.. tetapi mengambil masa yang lama mungkin 2 minggu, sebulan, dua bulan..

Selain bersenam, vitamin juga boleh membantu menurunkan berat badan. Contoh vitamin Shaklee Herb Lax dan Lecithin.. bagaimana 2 vitamin ni boleh membantu menurunkan berat badan adalah dengan mencucu usus, nyah toksin dan membakar lemah yang terdapat dalam badan. Fungsi ESP dimasukkan ke dalam set kurus Shaklee ni adalah untuk memberikan rasa kenyang kepada individu yang sedang berdiet.. ESP merupakan sumber protein yang dihasilkan daripada kacang soya.. bila perut rasa kenyang dengan ESP ni maka dapatlah menyurangkan rasa nak makan..


Jika nak mencuba set kurus Shaklee ni boleh hubungi:
sms/watsapp/wechat: 013-6783854
email: nurizanahmad@yahoo.com



Blog, Updated at: Friday, May 09, 2014

0 comments:

Post a Comment