Tanda Anak Anda Sihat

Posted by

Salam Ceria di Hari yang Cerah..

Korang ada anak? Sebagai ibu bapa semestinya kita ingikan anak yang sihat kan hatta anak kucing sekali pun.. bila kita dah sayang apa benda sekali pun mesti kita akan jaga dengan elok.. sejak dari dalam kandungan lagi seorang ibu sudah pun memastikan anak yang dikandung sentiasa sihat dan mendapat nutrisi yang cukup.. apatah lagi bila anak tu sudah dilahirkan..

Apa Tanda Anak kita Sihat?

Tengok ni..


So, pastikan anak korang semakin meningkat umur mereka semakin bertambah berat badan, semakin tinggi, selera makan pun ok.. baru lah tanda anak kita sihat".. tapi jangan obesiti pulak ye sebab berat badan kena bertambah.. berilah anak-anak makanan yang berkhasiat.. jangan selalu sangat makan fast food KFC, MCD, FIZZA HUT, BURGER KING ke apa ke.. nak makan sekali sekala tu boleh, cuma jangan jadikan fast food tu sebagai gaya hidup.. sekarang mungkin tak nampak effectnya, tapi jangka masa panjang nanti macam-macam penyakit keluar..

Selain tu, boleh juga kita beri anak-anak kita vitamin untuk ketahanan badan mereka.. sesetengah budak mudah dijangkiti penyakit.. mudah demam, selsema.. ada juga asma.. jadi, pastikan anak-anak ni dibekalkan vitamin untuk tingkatkan daya tahan badan mereka..



Blog, Updated at: Thursday, October 09, 2014

2 comments:

  1. hehe..anak sy tu minggu dpn bru nk timbang, xthu la btmbh x berat dia...nampak mkn mcm ok je berselera la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau anak tu selera makan ok, Insya Allah naik lah tu..kalau tak banyak pun sikit..ada kawan izan anak jenis tak suka makan nasi, alahai kurus je budaknya..genetik mungkin juga kod sebab ayahnya kurus tinggi..hihi

      Delete