Kurus Dengan Cepat dan Berkesan - Diet Atkins

Posted by

Salam semua..

Ada tak yang tak bersarapan pagi ni sebab katanya diet?? Salah ye tindakan tu, sebab sarapan adalah hidangan TERPENTING dalam diet harian kita.. pilihlah sarapan yang sesuai dengan diet yang diamalkan.. 

Salah satu teknik nak kurus boleh ikut program DIET ATKINS.. Program diet yang paling PANTAS. Membakar lemak TANPA berlapar TANPA sebarang produk.. Proses ini adalah SEMULAJADI dan sepenuhnya NORMAL. Kesan mampu dilihat seawal 3hari pertama dan mampu menurunkan berat sehingga 4-5kg seminggu!!.. Tapi sebelum nak ikut program diet ni kena tahu serba sedikit apa dia Diet Atkin..



"Atkins Diet ialah sejenis corak pemakanan yang diperkenalkan oleh Dr. Robert C. Atkins bagi membantu seseorang individu untuk mengurangkan berat badan melalui konsep pembakaran karbohidrat (carbohydrate) dan lemak di dalam badan. Dengan mengurangkan dan mengehadkan makanan berkarbohidrat seperti nasi, mee, kentang dan gula, badan akan mula membakar lemak sebagai bahan api. Ini bererti berat badan anda akan mula menyusut."

Senang cakap Diet Atkins ni diet karbohidrat rendah.. kalau biasa makan nasi sepinggan, so kena kurangkan setengah pinggan.. kurangkan pengambilan karbohidrat dalam makanan.. Dr Atkin ni buat kajian amalkan karbohidrat rendah tetapi protein tinggi mampu menghilangkan berat badan yang berlebihan dan kekal dalam keadaan langsing seumur hidup.. ini kata Dr. Atkin.. kalau nak lebih kepastian boleh tanya Prof Hariz.. Individu yang dah berjaya kurus dengan teknik Diet Atkins ni

Empat Fasa Penting Diet Atkin
  1. Induction (permulaan dan pengenalan) 2 minggu atau lebih, mengikut keadaan dan berat badan. 
  2. Ongoing Weight Loss (penyusutan berat berterusan) 
  3. Pre-maintenance 
  4. Lifetime Maintenance
Kalau nak cerita 4 fasa ni memang akan jadi panjang giler entry ni.. Apa yang penting dan perlu tahu Induction Diet Atkins pengambilan karbohirat dihadkan hanya 20gram Karbohidrat.. Tujuannya? Memastikan badan anda membakar lemak, bukan glukosa.. Kalau rasa-rasa mampu untuk amalkan 20gram karbohidrat pada fasa pertama, boleh lah study untuk fasa-fasa yang seterusnya..

Sebelum ambil keputusan nak amalkan Diet Atkins atau sebarang jenis diet perlu study dan fahamkan sehingga khatam faham betul-betul baru amalkan..

Soalan yang sering dilontarkan "Diet Atkins berbahaya ke?" .. 

Ini jawapan Prof Hariz 
"Diet atkins akan berbahaya bila anda tidak ada ilmu dan tidak ikut Peringkat Diet Atkins dengan betul!"




DIET ATKINS tidak sesuai dan bahaya jika anda: 

- Pesakit buah pinggang
- Ibu Menyusu
- Ibu Mengandung




Nurizan Ahmad
Pengedar Sah Shaklee Malaysia
Hotline: 013-6783854
Email: nurizanahmad@yahoo.com
FB Page: Lady Krafts

Pengeposan ke seluruh Malaysia, 
Singapura, Thailand, Indonesia & Brunie



Blog, Updated at: Tuesday, September 09, 2014

2 comments: