Apa Yang Shaklee Tawarkan - Kelebihan Menjadi Ahli

Posted by

Sebagai seorang pengguna dan ahli Shaklee, rasa bertanggungjawab izan untuk mewar-warkan dan kongsikan bersama faedah dan peluang-peluang yang ada dengan menyertai keluarga besar Shaklee. Izan mengenali Shaklee apabila ramai kawan-kawan mempromosikan secara meluas di facebook. Izan start guna produk ni bila izan sering mengalami kebas-kebas tangan. Alhamdulillah dengan izin Allah, izan dah tak mengalami masalah tu lagi. Selepas 2 kali izan beli shaklee dengan kawan baru izan mendaftar sebagai ahli. Sebenarnya banyak faedah yang boleh diperolehi dengan mendaftar sebagai ahli berbanding tidak mendaftar.



Antara kelebihan menjadi ahli, Shaklee tawarkan:

  1. Cash Bonus - Cash ialah untung berbentuk wang tunai yang diberikan oleh Shaklee untuk mereka yang mencapai kelayakan yang telah ditetapkan setiap bulan. 
  2. Car Bonus - Shaklee tidak menyediakan sebuah kereta tetapi memberi Car Bonus dalam bentuk RM sekiranya layak. Mereka yang layak boleh menggunakan RM yang diberikan untuk membeli kereta idaman. 
  3. Convention Bonus - Convention ini merupakan pakej pelancongan 5-Bintang yang ditanggung 100% oleh Shaklee khas untuk ahli Shaklee yang layak. Sama ada dalam atau luar negara TERMASUK umrah dan ziarah.



Adakah Shaklee termasuk dalam MLM?
Ye, Shaklee adalah MLM. Ramai yang takut nak menyertai sesebuah syarikat apabila ia adalah syarikat MLM. Macam-macam yang tergambar upline akan kutip semua keuntungan downline. Tetapi Shaklee berbeza dengan konsep MLM yang sering diamalkan kerana ia bukanlah sistem piramid.




Shaklee Bukan Sistem Piramid:
Dalam Shaklee ada 7 pangkat dari Supervisor sehingga Master Coordinator. Nak sampai ke pangkat tertinggi kena usaha sendiri bukan harapkan downline buat sales dan sebagainya. Dalam Shaklee juga downline boleh mengatasi upline. Jadi, kita boleh lihat di sini suatu sistem yang adil. Siapa buat dia dapat. 

Bagaimana Hendak Berjaya Dengan Shaklee:
Jangan bimbing kerana Shaklee mempunyai keluarga yang besar. Seorang ibu tidak akan membiarkan anaknya tanpa bimbingan sehinggalah anak itu membesar dengan jayanya. Kecuali tersilap pilih ibu. Terdapat ramai mentor-mentor Shaklee yang akan membimbing untuk mencapai kejayaan. Hanya perlu duplicate apa yang mereka telah lakukan. Kejayaan itu tak kan datang dalam sekelip mata. Kejayaan juga tak kan datang bergolek tanpa bersusah payah. Kejayaan yang diperolehi dengan pahit getir akan lebih terasa manisnaya.


Jika berminat ingin menyertai keluarga besar Shaklee boleh hubungi izan. Pilih lah cara mana untuk berjaya, kerana banyak peluang-peluang di luar sana. Cuma sama ada hendak atau tidak sahaja.


Nurizan Ahmad
Pengedar Sah Shaklee 
SMS/WatsApp/WeChat/Line : 013-6783854
Email : nurizanahmad@yahoo.com



Blog, Updated at: Monday, June 09, 2014

0 comments:

Post a Comment