Jerawat dan Usus

Posted by

Salam semua.. Masalah jerawat memang tak boleh lari dari kehidupan kita.. Untung bagi mereka yang punya kulit bebas jerawat samada jerawat muka, jerawat badan, jerawat batu dan sebagainya.. Jerawat tumbuh disebabkan hormon yang tidak seimbang dalam badan, muka yang tidak dibasuh sebelum tidur menyebabkan liang pada kulit tersumbat yang mana ia menjadi tempat bakteria dan kuman lain berkumpul, kurang tidur, stres, dan sebagainya..



Apa kaitan usus dengan jerawat??
Usus yang kotor dan banyak toksin boleh menyebabkan pelbagai penyakit.. Kita semua sedia maklum, perut adalah punca penyakit jika tidak dijaga.. sebab tu kena bersihkan usus.. toksin yang terkumpul dalam usus boleh juga menyebabkan jerawat.. 

Bagaimana nak bersihkan usus??
Pastikan pengambilan serat yang cukup dalam diet harian kita di samping pengambilan yang cukup setiap hari.. selain tu boleh perlu dielakkan makanan yang tinggi lemak.. Bersenam juga banyak manfaat pada badan.. Bersenam dapat membantu menjaga berat badan, meningkatkan peredaran dan boleh meningkatkan fungsi usus..

Selain mengamalkan diet sihat, boleh juga mengambil supplement detox yang terdapat di pasaran seperti Herb Lax Shaklee dan sebagainya.. Pagi mengguna supplement shaklee izan suka mencadangkan mereka mengambil supplement detox samada Herb Lax atau boleh juga Ostematrix (kalsium). Usus yang bersih kan membantu penyerapan vitamin dengan lebih baik dan berkesan Insya Allah..

Bagi mereka yang punya masalah jerawat teruk, boleh try detox Herb Lax di samping pengambilan Vitamin C untuk mengurangkan radang pada kulit muka serta ESP - soy protein untuk pembinaan sel baru.


Sebarang pertanyaan/order sila hubungi izan.
Contact no. 013-6783854 (sms/watsapp/wechat/line)
Email: nurizanahmad@yahoo.com





Blog, Updated at: Sunday, March 23, 2014

4 comments:

  1. Emm betul tu..kalau perut tak jaga dari awal lagi, macam-macam hal yang berlaku..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tang perut ni lah yg susah nak jaga..lagi2 byk hidangan lazat depan mata..tak kan nak telan air liur je..hihi

      Delete