Berpantang Bersalin dengan Vitamin Shaklee

Posted by

Salam semua..

Sejak ibu-ibu disahkan hamil lagi ibu-ibu dah dibekalkan dengan vitamin oleh pusat kesihatan kecil mahupun hospital.. ini menunjukkan pentingnya penyambilan vitamin untuk kesihatan ibu dan perkembangan bayi yang dikandung..  kebiasaan ibu-ibu akan mencari jamu apabila tarikh bersalin semakin hampir.. tapi tahu kan ibu-ibu bahawa jamu-jamu ni semua hanya boleh dimakan setelah 2 minggu selepas kelahiran.. hari pertama sehingga lah hari ke 14 ibu-ibu tidak digalakkan ambil jamu hatta halia sekali pun.. dikhuatiri anak ibu-ibu cirit..



Maka, alternatif lain jika ibu-ibu mahu badan lebih bertenaga selepas bersalin bolehlah ambil vitamin.. istimewanya SET BERSALIN atau BERPANTANG SHAKLEE ni ibu-ibu boleh terus ambil sejurus kelahiran.. sebenarnya vitamin shaklee ni dah pun boleh diamalkan semasa mengandung lagi, kemudian boleh teruskan semasa berpantang dan continue terus untuk kesihatan ibu-ibu..

SET ASAS BERSALIN/BERPANTANG SHAKLEE

- VITA LEA : Multivitamin dan mineral yang diselaputi spirulina memberi tenaga pada kadar segera dan sangat membantu kepada ibu yang mempunyai masalah tidur semasa berpantang.. Ia mempunyai nutrisi lengkap membantu dalam menangani masalah kurang selera, tekanan darah rendah, depresi, kebas-kebas, letih dan lesu, masalah anemia dengan pembentukan sel darah merah dan juga gula rendah.

- VITAMIN C : Mengukuhkan sistem imunisasi, mengurangkan stress dengan membantu kalenjar adrenal mengawal penghasilan hormon stress dalam tubuh di samping membantu membina kolagen dan membantu mempercepatkan pemulihan luka..

- B-COMPLEX : Mengandungi 8 vitamin penting iaitu B1, B2, B3, B5, B6, B12, asid folik dan biotin membantu menambah selera, mengurangkan stress, menghasilkan tenaga dan juga penting untuk replikasi sel darah merah sekiranya letih dan lesu serta mencantikkan kulit wajah.

- ZINC COMPLEX : Menngukuhkan akar rambut ketika berpantang serta mengelakkan masalah rambut gugur selepas melahirkan anak, memulihkan luka dengan cepat..


TAMBAHAN

- ESP : Sumber protein yang dapat membantu membekalkan tenaga segera kepada ibu dan meningkatkan sistem imun, mencegah migrain, imsonia dan tekanan.. serta dapat membuatkan ibu rasa kenyang, air susu lebih pekat dan anak cepat kenyang.. Protein sangat baik dalam membantu membina sel-sel baru.. pengambilan ESP dapat membantu ibu-ibu menghilangkan rekahan perut semasa hamil dengan cepat.

- ALFALFA : Bertindak sebagai kacip fatimah, penggalak penghasilan susu ibu, membekal serat yang tinggi..

- OSTEMATRIX : Membekalkan keperluan kalsium yang cukup kepada ibu.. proses pengusuan mengakibatkan kalsium di dalam badan semakin berkurangan..tanpa kalsium yang cukup boleh menyebakan berlakunya osteoporosis.. membantu ibu-ibu rasa lebih cergas, menghilangkan rasa sengal-sengal badan walaupun sering tidur lewat mahupun kurang tidur disebabkan menyusukan bayi.. juga membantu melawaskan pembuangan air besar..




Nurizan 013-6783854
Pengedar Sah Shaklee Malaysia


Blog, Updated at: Sunday, October 12, 2014

0 comments:

Post a Comment