Kenapa Perlunya Multivitamin

Posted by

Bila pergi klinik deman ke selsema ke, selalu tak doktor bagi ubat antibiotik. Pembantu klinik biasa akan pesan antibiotik kena habiskannya. Antibiotik ni ubat untuk melawan penyakit. Sebab tu biasa kena habiskan. Tapi izan kebiasaannya dulu-dulu kalau pergi klinik ambil ubat, bila dah baik tu tak habiskan pun antibiotik tu. hihi

Sebelum kita jatuh sakit lebih baik kita cegah. Pepatah pun ada mengatahkan mencegah lebih baik dari mengubati. Sebab itu pentingnya multivitamin ni. Nama pun dah multi kan, mesti lah vitamin ni kaya dengan vitamin-vitamin. 

Ni kandungan vitamin yang ada dalam Multivitamin Shaklee - Vita Lea. Kalau multivitamin jenama-jenama lain izan tak tahu. Setiap vitamin ada fungsi-fungsi tersendiri. 


(Sebotol RM88.75 - 120 biji)

Multivitamin ni boleh diambil ioleh semua orang yang sihat, yang kurang sihat, kanak-kanak, dewasa. Amat bagus diambil oleh ibu yang kekurangan darah atau anemia. Biasa kita dengar kalau kurang darah ni mak-mak, ibu-ibu kat kampung akan suruh makan hati, makan kerang, makan bayan. Bagus jugak makan makanan tu, dan bertambah bagus jika amalkan multivitamin ni. Bukan saja untuk anemia tetapi sebagai keperluan nutrisi harian kita. Bagi yang sedang berdiet, mutlivitamin amat membantu untuk menghasilkan tenaga. Biasalah bila berdeit ni ramai yang kurangkan kuantiti makan, bila kurangkan makan nutrisi pun kurang ye tak. Badan pun akan mudah letih.


Nurizan Ahmad
Pengedar Sah Shaklee 
SMS/WatsApp/WeChat/Line : 013-6783854
Email : nurizanahmad@yahoo.com




Blog, Updated at: Sunday, June 08, 2014

0 comments:

Post a Comment