Kebaikan Vitamin E untuk Pasangan Suami Isteri

Posted by

Ehem ehem.. entry malam ni istimewa khusus untuk pasangan suami isteri dan juga bakal pengantin baru yang mencari ilmu kebahagiaan rumah tangga.. Vitamin E dikatakan dapat membantu menghangatkan hubungan suami isteri.. Bagaimana? Jom baca..


Kebanyakan lelaki yang mengambil Vitamin E sekurang-kurangnya seminggu sekali akan mempunyai lebih tenaga dalam menikmati hubungan suami isteri berbanding yang tidak mengambilnya.. Manakala wanita pula yang mengambil sekurang-kurangnya selama tiga bulan, akan membantu meningkatkan "sexual desires" dan menikmati hubungan CINTA dengan lebih baik..

Antioksidan yang seimbang dalam VITAMIN E bertindak menghalang penghasilan radikal bebas akibat tekanan.. Nitrik oksida membantu pelancaran darah di alat sulit lelaki dan membantu ereksi yang lebih baik.. Maka VITAMIN-E memang terbukti membantu lelaki terutama yang mengalami tekanan akibat kerja atau masalah kesihatan.

Pengambilan VITAMIN-E berdos tinggi iaitu 600-800 IU setiap hari membantu badan wanita menghasilkan estrol dan progesterone untuk mengimbangi lebihan estrogen dalam badan.. Keadaan di mana “estrogen berlebihan” akan menyebabkan symptom PMS, seperti risau, kembung perut, sakit kepala, sengugut dan “mood swings”, yang sememangnya akan menganggu keadaan diri seorang wanita..

Selain dapat merapatkan hubungan suami isteri, pengambilan Vitamin E dikatakan membantu wajah kita kelihatan muda.. Ini kerana vitamin E membantu melambatkan proses penuaan..



Apa lagi khasiat Vitamin E?
Jika mengambil Vitamin E yang berkualiti secara konsisten. maka akan dapat dilihat kedutan pada bawah mata atau tepi mata beransur hilang.. Selain bagus untuk kulit ia membantu kawal kolestrol, merendahkan triglycerides, bagus untuk saraf, mengecilkan pori-pori pada wajah, jika diambil suami isteri mengeratkan keintiman, bantu atasi kulit kering, berkudis, dan banyak lagi sebenarnya.. dan istimewanya Vitamin E ia juga dapat mencerahkan warna kawasan sekita aerola..



Nurizan Ahmad
Pengedar Sah Shaklee 
SMS/WatsApp/WeChat/Line : 013-6783854
Email : nurizanahmad@yahoo.com


Blog, Updated at: Friday, June 20, 2014

0 comments:

Post a Comment