Hargai Jantung - Tips Jantung Sihat

Posted by

Cuaca dah mula redup.. tak kering lah mee siput ibu.. jantung merupakan organ penting dalam badan kita.. jantung yang sihat dapat mengepam darah ke otak dan seterusnya ke seluruh badan kita.. disebabkan jantung merupakan organ terpenting, sakit jantung merupakan antara pembunuh no.1 rakyat Malaysia.. jadi amat penting untuk menjaga kesihatan jantung..


5 Tips Jantung Sihat

Di sini ada 5 tips jantung sihat yang izan dapat dari majah.. sama-sama lah kita amalkan semoga jantung kita sihat dan dijauhkan dari sakit jantung..

Tip Jantung Sihat :
  • Makan lebih tumbuhan dan ikan.. makan yang berwarna warni kaya dengan anti-oksidan (pisang kaki, beri biru dan lobak). anti-oksidan mengurangkan risiko sakit jantung.. CoQHealth adalah supplement yang baik untuk kesihatan jantung..
  • Buang lemak.. diet yang rendah lemak menghadang penyakit jantung..
  • Ketahui risiko anda.. buat pemeriksaan doktor berkaitan tahap kolestrol, gula, darah tinggi dan tanda-tanda diabetes..
  • Gerakan kaki anda.. bersenam..bersenam..bersenam.. jangan jemu bersenam.. berjalan 30 minit dapat membantu menguatkan jantung..
  • Berhenti merokok.. merokok penyebab barah.. perokok juga berisiko tinggi mendapat penyakit jantung koronari..
Jom jaga jantung..


Nurizan Ahmad
SMS/WatsApp/WeChat/Line : 013-6783854
Email : nurizanahmad@yahoo.com




Blog, Updated at: Wednesday, June 04, 2014

2 comments:

  1. Terima kasih kak atas tips yang dishare.. Ena pun sekarang dah sedar akan pentingnya jaga tubuh badan, jaga jantung kita. Umur semakin meningkat, lagi banyak kena jaga itu ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah, tapi kadang2 malas nak jaga..main makan je semua benda kan lagi-lagi tengah sihat ni..

      Delete