Kisah Berkat Sabar Dira Si Dara

Posted by

Kisah ini berlaku beberapa bulan yang lepas. Dira bekerja di sebuah syarikat swasta sebagai Eksekutif Sumber Manusia. Rutin harian Dira pergi ke office seawal jam 7.30 pagi dan pulang ke rumah lewat jam 8.00 malam. Dira mempunyai raut wajah bujur sireh dengan warna kulit cerah. Pada suatu hari Dira telah mencuba set skincare yang diperkenalkan oleh seorang kawan yang menjanjikan wajah cantik berseri. Tanpa berfikir panjang Dira terus membeli dan memakainya tanpa menyelidik terlebih dahulu bahan yang terkandung dalam skincare tersebut. Setelah beberapa hari menggunakan produk tersebut, kulit muka Dira mula menunjukkan tanda tanda breakout. Jerawat mula tumbuh dengan banyak dan kulit menjadi kusam. Dira berasa susah hati dan terus berhenti menggunakan produk tersebut. Ini lah yang terjadi kepada Dira.




Pagi pagi aku masuk opis, dah kena tegur dengan kawan kawan. " Eee kenapa muka kau tu teruknya?"

Aduuhh, pedihnya ayat tu mencucuk cucuk hati. Malu giler berbaur baur perasaan aku. Walaupun aku dah cover dengan make up tebal tetap ada jer yang ringan mulut nak tegur. Geraaamnya! Rasa nak tampar tampar jer mulut yang celupar tu. Hari-hari aku malu nak berhadapan dengan orang. Malu dengan rakan office, malu dengan boss. Apa aku nak buat dengan muka aku ni?


Pada suatu hari aku terjumpa dengan kak zie. Aku tak kenal pun kak zie ni tapi kak zie telah memperkenalkan dirinya kepada aku. Aku berterima kasih sangat pada kak zie sebab selalu beri kata semangat kat aku. Aku tahu kak Zie nak bantu aku selesaikan masalah kulit muka aku yang breakout teruk disebabkan tersalah guna produk yang mengadungi bahan merbahaya. Kak zie pesan jangan stop dan teruskan pakai skincare yang kak zie cadangkan kat aku. Walaupun ambil masa nak pulih, berkat kesabaran dan kata kata semangat kak zie aku teruskan jugak ikut nasihat kak Zie.



Sekarang, aku masuk opis tetap ada jugak kawan kawan yang tegur. Aku tak salahkan dia orang sebab mak aku pesan bila ada orang tegur itu tanda oarang sayang orang ambil berat. Aku sambut teguran mereka dengan senyuman. Aku dah tak marah dah tak geram. Kawan kawan dah mula tegur muka aku dah nampak ok dah tak berjerawat, pakai produk apa? Aku jawap alhamdulillah syukur, Dira pakai Set Ruby & Serum Elysian.



Terima kasih Allah jodohkan aku dengan kak zie dan Elysian Beauty. Aku dah berani nak tengok muka sendiri kat cermin dan tak kan tukar pada yang lain. Cukup lah sekali derita! Aku harap sesiapa yang hadapi masalah macam aku bersabarlah merawat muka. Dipenghujung perjalanan pasti ada sinar.





Like & Follow:
Instagram: @izan_elysian_muar
Facebook: Nurizan Ahmad
Facebook Page: Elysian Beauty Muar

Telegram Channel

Whats App
https://www.wasap.my/60136783854



Blog, Updated at: Monday, December 24, 2018

0 comments:

Post a Comment