Kerana Hijrah Kita Bertemu

Posted by

Pernah tak sesiapa rasa bila ada sesuatu yang tak best berlaku dapat hidup, pastu korang rasa nak hijrah, nak baiki diri?

Sebenarnya, ada perkara yang tak seronok berlaku pada awal tahun lepas 2018. Pada mulanya izan cuba sesuaikan diri, cuba terima kerana ini semua rancangan ibu. Yes! I love my mom & i accept it because of you. Tetapi bulan berganti bulan, hati semakin tak rela. Dan akhirnya izan bersuara menyatakan isi hati. Berat bahu memikul, berat lagi hati menanggung. Izan tahu ibu sedih dengan keputusan izan.

Selepas peristiwa itu, izan berazam perbaiki diri. Tambah amalan rohani. Aku kena jadik lebih baik dulu, baru aku akan dapat yang lebih baik. Cuma itu je niat izan. Alhamdulillah, dengan izan Allah, Allah temukan izan dengan orang yang baik baik.

Tanggal 24 Februari 2019, Allah hantar orang yang baik untuk izan. Ibu lah orang yang paling gembira dan excited. Terserlah keterujaan ibu. Ibu pulak yang terlebih bahagia. Mak mane tak nak tengok anaknye hidup bahagia ye tak. Ujian yang berlaku dulu adalah untuk dapat lebih baik harini. Itu lah yang pasti. Terima kasih Ya Allah.




Blog, Updated at: Sunday, March 03, 2019

0 comments:

Post a Comment