Syawal 5 - Tangkak Gedung Kain

Posted by

Syawal 5.. harini baru dapat berjalan.. orang lain beraya ke rumah sanak saudara.. kita ni beraya ke gedung kain..haha.. kalau korang sampai ke Tangkak Johor jangan lupa singgah ke PRIMA JAYA Textile.. kain langsir memang cantik-cantik, kain pasang pun banyak.. rambang mata kalau korang masuk.. 


Raya-raya ke gedung kain ni sebenarnya nak mencari kain barut baby.. aritu kan izan ada share cara buat barut kan.. ni nak buat lah ni.. kalau nak beli kain untuk barut ni korang cakap je kain panas.. tahu lah diorang tu nanti.. ada orang cakap kain flenal.. kainnya agak lembut macam kapas.. ada yang putih plan dan jugak yang bercorak.. excited sebenarnya nak amik yang bercorak, tapi ibu kata baby pakai warna putih je lah..hampeh..


Ini lah dia hasil tangkapan harini.. kain putih yang besar tu lah dia kain panas atau flenal.. betul ke tidak ejaannya ni.. semeter RM5.90 tapi amoi kedai tu bagi RM5.. nak buat barut dan selimut so amik lah 2 meter.. kain yang sebelah tu kain bedung baby 5 meter, semeter RM4.. ibu tawar RM3 tapi tak dapat.. 2 kain yang bawah tu satu kain chipon semeter RM8.50, yg satu lagi tu kain apa entah semeter RM10.. 2 kain ni nak buat long dress and halfmoon.. waaaah, goujes gitu..

Ok, dah mengantuk.. sambung esok.. selamat malam..


Nurizan Ahmad
Pengedar Sah Shaklee
Hotline: 013-6783854
Email: nurizanahmad@yahoo.com
FB Page: Lady Krafts



Blog, Updated at: Saturday, August 02, 2014

0 comments:

Post a Comment