GLA Complex Hilangkan Senggugut

Posted by

Salam ceria buat semua pembaca blog izan..

Kali ni izan nak share tentang GLA Complex..
Apa yang BEST sangat SHAKLEE GLA COMPLEX ni..??? Tak sama ke dengan EPO... EPO tu apa?? Izan akan kupas topik EPO pada entry yg lain ye..

1. SHAKLEE GLA COMPLEX very the different than EPO ok...!! EPO itu datangnya daripada Evening Primerose Oil.. antara kandungan EPO ialah GLA.  Tapi SHAKLEE GLA COMPLEX ni pula dihasilkan dari BUNGA BORAGE.. dan purely GLA..

2. GLA COMPLEX yang di extract daripada BORAGE FLOWER ini.. menurut kajian.. mempunyai KEPEKATAN GLA 3 kali ganda lebih tinggi berbanding GLA daripada EPO.. of cos memberi kesan kepada effectiveness.. kan...kan..

3. Kenapa best ??? GLA complex mengandungi asid lemak OMEGA 6 yang berfungsi untuk MENSTABILKAN HORMON..  jadi ia SESUAI UNTUK mereka yang:

- haid tak tetap
- untuk kesuburan
- masalah cyst dan ketumbuhan rahim
- masalah senggugut
- moody
- menopause
- masalah intimasi selepas bersalin


4. Oleh sebab GLA COMPLEX membantu menstabilkan hormon.. maka ia juga membantu pengurusan berat badan.. 
 

5. Bagi yang mengalami masalah KESUBURAN, GLA COMPLEX bukan sahaja membantu pembentukan OVUM yang sihat dan matang malah ia mengandungi VITAMIN E yang membantu mengekalkan keadaan cecair rahim yang subur dan menyediakan rahim dalam keadaan yang sesuai untuk persenyawaan...

6. GLA COMPLEX juga membantu mengawal darah tinggi dan kolestrol. Ia membantu mengekalkan salur darah yang sihat. Gla complex juga penting untuk pesakit kencing manis.. Seperti yang kita sedia maklum.. INSULIN adalah sejenis HORMON. Dan yes.. itulah tugas GLA COMPLEX. . Untuk stabilkan hormon.. hormon insulin yang berkualiti dan aktif membolehkan paras gula dalam darah dikawal..

7. Last but not least..  of cos lah GLA COMPLEX untuk kulit yang cantik.. ia melembapkan. . Menyuburkan kulit.  Kuku dan rambut.. jika kulit ada masalah JERAGAT atau JERAWAT yang disebabkan oleh masalah hormon... Insya Allah settle.  Hehehe..

Apepun, haruslah ISTIQAMAH.. nak sihat.. nak cantik.. nak kurus.. nak hamil.. perlu kesabaran.. Pengambilan suplemen perlulah diiringi dengan diet yang sihat... 

Jika nak dapatkan GLA COMPLEX.. sila hubungi izanok

Sms |whatsapp : 013-6783854
Shaklee ID: 1096713





Blog, Updated at: Sunday, February 16, 2014

0 comments:

Post a Comment