Disebalik Pintalan itu

Posted by

Salam my love and friends..

A few days ago, i just knitting this lace trim bonnet.. This is my first knitting project. I never do this before. As a beginner, sometimes it is hard for me to understand the knitting instruction. However, it never make me down.. and i'm learn a lot from this knitting project..



Disebalik kaitan pintalan benang ini tersirat 1001 rasa.. Setiap pintalan menggambarkan kekuatan ikatan.. tidak akan terbentuk lace ini tanpa ikatan antara satu sama lain.. Disebalik kaitan itu juga mengajar erti kesabaran, ketekunan, ketelitian, kejujuran dan keikhlasan.. 

Setiap yang dilakukan harus diiringi dengan keikhlasan agar hati merasa gembira melakukannya.. Kesunyian, kesepian, kesedihan hanya akan terubat dengan mengikhlaskan segalanya..

Kesilapan sesuatu yang tidak dapat dielakkan.. sebagai manusia yang lemah dan leka menyebabkan kita sentiasa melakukan kesilapan.. Ambil lah ikhtibar daripada kesilapan yang telah dilakukan. Kesilapan mendewasakan, kesilapan mengajar agar lebih berhati-hati dengan segala tindakan. Kesilapan dan kecuaian dalam mengait lace ini mengakibatkan terlerainya ikatan..

Tidak semudah yang disangka untuk membangukan semula ikatan yang sudah terlerai.. 
Jangan berputus asa dan teruskan berusaha.. Pasti akan ada kesudahan yang menggembirakan..
dan yang pastinya, pasti akan menghasilkan "Lace Trim Bonnet" yang cantik untuk digayakan =)


"Happy Knitting"


Blog, Updated at: Tuesday, November 13, 2012

2 comments:

  1. susah kot buat nih..tgk pon dah rumit kalau sendiri buat boleh emo sepanjang hari..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. luqman: tak ada la rumit sangat pun..kalau berani mencuba tak ada yg mustahil pasti boleh menjadi..hihi

      Delete