Rahsia Mudah Hamil

Posted by

Salam semua..


Soal zuriat atau anak bukan manusia yang tentukan.. Jadi, adakah cara yang boleh dipraktikan untuk mudah hamil? comform ke boleh dapat anak jika amalkan? Jika persoalan ini diajukan kepada izan, hanya Insya Allah yang mampu izan jawap.. kerana izan bukan tuhan.. bak kata pepatah tiada rotan akar pun berguna.. erh, kena ke pepatah ni dengan permasalahan kita ni..

daripada duduk saje, tak buat apa-apa, mengangis, stress orang sekeliling dah mula berkata-kata, dah mula bertanya "bila nak ada anak", "suami joyah tu mandul ke".. lebih baik usahakan sesuatu, jika diizinkan Allah siapa tahu dapat anak kan..

Vitamin Kesuburan, Mudah Hamil

30% dari masalah kesuburan berpunca dari pihak lelaki.. maknanya 70% lagi dari pihak perempuan.. Rawatan bagi lelaki agak terhad berbanding wanita.. Salah satu jalan keluar bagi masalah ini adalah kaedah IUI dan ICSI yang melibatkan kos yang tinggi.. Yang paling susah adalah untuk memujuk pihak lelaki membuat diagnosis dan rawatan.. bukan itu saja, sesetengah suami juga enggan untuk mengambil anak angkat setelah sekian lama berkahwin tetapi masih belum dikurniakan zuriat..


Antara Perkara Penting Untuk Hamil:
  1. Kenalpasti dengan tepat hari-hari subur (peluang kehamilan tinggi)
  2. Pemakanan yang sihat untuk kesuburan (antaranya Vitamin E)
  3. Faktor-faktor hubungan kelamin (posisi dan kekerapan)


Nota Tambahan : 




Blog, Updated at: Wednesday, November 19, 2014

0 comments:

Post a Comment