Serangan Jantung - Elak Sebelum Kena

Posted by

Semalam tanggal 13 Jun 2014, seorang lagi ahli keluarga sahabat izan meninggal dunia asbab serangan jantung.. Innanillahi wainnalilla hirojiun.. Arwah yang berusia 40 tahun meninggalkan seorang isteri dan juga 3 orang anak yang masih kecil.. Daripada Allah kita datang, dan kepada Allah jua lah tempat kita kembali..

Heart Attack atau serangan jantung merupakan penyakit yang digeruni ramai.. Hadirnya tiba-tiba tanpa diundang.. Bila ajal datang menjemput, tiada siapa dapat menyelak, tiada siapa dapat mengubahnya.. Adakah sakit ni sakit keturunan?. Ini merupakan pandangan peribadi izan, sakit ni datang atas izin Allah dan pada izan tiada kaitan dengan keturunan.. Mungkin dari segi perubatan keluarha yang mempunyai sejarah keluarga mempunyai risiko yang tinggi untuk mendapat penyakit ini.. Nabi pernah berkata, punca penyakit datangnya daripada perut.. Nabi tak sebut punca penyakit daripada keturunan.. Jika izan salah sila betulkan.. Jika punca penyakit itu datangnya daripada perut, semua orang boleh menyelak daripada mewarisi sakit daripada sejarah keluarga.. Semasa kita hendak makan sesuatu tu baca lah doa, makanan juga makhluk seperti kita yang tidak punya kuasa kecuali atas izin Allah.. Izan punya seorang pakcik yang tiada pantang makan dalam hidupnya, tetapi Allah kurniakan dia badan yang sihat.. Berbeza dengan makcik izan, walaupun jaga makan dan berpantang tetapi dengan izin Allah tetap mendapat penyakit-penyakit ini.. 


CoQHealth vitamin yang dapat membatu meningkatkan kesihatan jantung kita.. Serangan jantung ni bila nak datang tak kenal waktu dan usia.. Bila-bila masa je boleh datang.. Jadi, sebagai manusia yang punya akal yang waras hendaklah kita mengambil langkah-langkah pencegahan awal sebelum terlambat.. CoQHealth ni dapat membantu menghasilkan tenaga di dalam organ jantung.. Juga dapat meningkatkan penghasilan tenaga di dalam otot jantung, menambah kekuatan pengepaman.. Dan yang paling mustahak, CoQHealth juga meingkatkan peredaran darah, serta megurangkan serangan angina dan mengurangkan palpitasi jantung..

Jantung yang sihat berdenyut 100,000 kali setiap hari.. Adakah jantung kita sihat?. Buatlah pemeriksaan kesihatan sebelum terlambat..


Nurizan Ahmad
SMS/WatsApp/WeChat/Line : 013-6783854
Email : nurizanahmad@yahoo.com



Blog, Updated at: Saturday, June 14, 2014

0 comments:

Post a Comment