Kerja Dari Rumah

Posted by

Hujan petang mendamaikan.. sejuk je rasa.. tenghari tadi hujan panas.. subhanallah, kuasa Allah kan.. bila Allah inginkan sesuatu tu berlaku tiada apa yang mustahil.. dah sebulan "jobless" duduk kat rumah.. seronoknya tak rasa tertekan, tak ada yang nak "arah-arah".. Tetapi arahan dari ibu tetap ada hari-hari.. haha.. Oooh my mum.. 

Izan kat rumah tak bermakna izan goyang kaki makan tidur makan tidur.. Bil api air, keperluan-keperluan umah tu sedia menanti.. siapa yang nak bayar kan.. aktiviti harian izan, pagi-pagi bantu ibu buat mee siput.. dalam kul 10 pagi siap.. dalam pada bantu ibu buat mee tu sambil-sambil juga promote Shaklee.. silap-silap kang ibu bising buat keje sambil main hand phone..haha.. 

Izan ada juga ambil tempahan mengait kopiah.. gigih tak aku?..hihi.. ni belum cerita kemas rumah, memasak, membasuh, bagi makan kucing, keluar pergi sana pergi sini.. banyak juga benda kena buat kat rumah ni.. tapi yang best izan bebas dari stress.. i like.. haha.. yakin rezeki tu daripada Allah, Insya Allah jual mee siput, jual Shaklee, jual kopiah kait boleh melangsungkan kehidupan yang lebih bahagia..

Kepada korang yang mencari-cari kerja sambilan atau merancang untuk berhenti kerja buat lah sesuatu yang korang happy untuk lakukan.. Kalau nak join Shaklee macam izan, izan boleh tunjuk ajar jana pendapatan dari 2 angka ke 3 4 5 angka..


Nurizan Ahmad
SMS/WatsApp/WeChat/Line : 013-6783854
Email : nurizanahmad@yahoo.com



Blog, Updated at: Sunday, June 01, 2014

0 comments:

Post a Comment