Alfalfa Complex - Makanan Yang Berkhasiat

Posted by

Bagi yang baru pertama kali dengar perkataan "Alfalfa" apa dia alfalfa ni?. Alfalfa ni merupakan sejenis tumbuhan. Alfalfa merupakan pusat pengumpulan segala zat. Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam 6 meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah. Sementara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosisntesis semulajadi.


Alfalfa complex merupakan suatu Formula Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee dalam tahun 1950-an. Alfalfa yang digunakan hanya alfalfa yang terbaik yang tumbuh di California yang kaya dengan pelbagai zat termasuk kalsium, fosforous, zat besi dan magnesium serta klorofil, bioflavonoid, pelbagai mineral surih dan vitamin.

Sebab itu banyak manfaat yang boleh diperolehi dalam sebotol Alfalfa complex ni. Antaranya sebagai penggalak susu ibu, menangani masalah keputihan, berfungsi sebagai kacip fatimah untuk wanita-wanita yang sudah berumah tangga, membatu masalah alahan atau elergi dan sebagainya.. 

Next entry izan akan kongsikan manfaat Alfalfa dan siapa yang boleh ambil dan yang tak boleh ambil Alfalfa ni..

Nurizan Ahmad
SMS/WatsApp/WeChat/Line : 013-6783854
Email : nurizanahmad@yahoo.com


Blog, Updated at: Friday, June 06, 2014

0 comments:

Post a Comment