Atasi Gastrik

Posted by

Ada masalah gastrik?? siapa yang pernah kena memang tahu lah macamana rasa sakitnya. Bagi yang tak pernah kena atau yang tak tahu pun sebenarnya dah terkena gastrik ni.. Izan nak bagitahu tanda-tanda gastrik ni..



Tanda-tanda gastrik:
  • Hilang selera makan
  • Masalah penghadaman makanan, perut meragam
  • Rasa tidak selesa pada perut, memulas
  • Mual dan loya, muntah
  • Cirit-birit, najis berwarna hitam
  • Badan terasa lemah, mudah demam
  • Selalu kembung perut, pedih hulu hati
Hanya kerana membiarkan perut kosong tanpa makanan, asid perut menghakis dinding perut dan terjadilah gastrik.. Gastrik ni susah nak baik kalau dah kena.. Jadi sekiranya korang belum kena gastrik lagi jagalah pemakanan dan amalkan gaya hidup sihat.. Jangan selalu skip makan, atau tak makan disebabkan nak kurus, sibuk dengan kerja dan sebagainya.

Bagi yang dah kena, dan mencari penawar gastrik, Shaklee menawarkan set gastrik untuk membantu memperbaiki tahap kesihatan. Apa yang perlu diambil adalah ESP, Ostematrix dan Peppermint.

Istimewanya set shaklee ni adalah ianya multipurpose:

1. ESP
Energizing soy protein yang bersifat alkali dapat mengurangkan kesan asid dalam perut. Kandungan 20 jenis asid amino dalam ESP membantu membina sel baru dan menggantikan tisu dinding yang rosak. Selain itu, pengambilan ESP juga membuatkan perut terasa kenyang serta membuatkan kulit lebih cantik.

2. Ostematrix
Ostematrix juga bersifat alkali dan kaya dengan kalsium. Ostematrix dapat membantu mengurangkan keasidan perut. Ostematrix dapat menggantikan susu bagi individu-individu yang tidak gemar meminum susu. Kalsium di dalam susu dapat meneutralkan perut.

3. Peppermint Ginger Plus
Membantu pencernaan dengan merangsang pengaliran cecair semulajadi. Kandungan bahan-bahan seperti herba asli pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis memberikan rasa nyaman dan melegakan ketidakselesaan perut.

Untuk mendapatkan set gastrik Shaklee hubungi izan segera. Konsultasi diberi sebelum penggunaan produk serta sepanjang pengambilan produk.


sms/watsapp/wechat: 013-6783854
email: nurizanahmad@yahoo.com





Blog, Updated at: Wednesday, April 16, 2014

0 comments:

Post a Comment