Supplement Untuk Kesuburan

Posted by

Salam semua.. Syukur alhamdulillah jika kita sudah berkeluarga.. Syukur kerana Allah telah mempertemukan dengan jodoh masing-masing.. di luar sana masih ramai yang masih tercari-cari pasangan.. Rezeki itu bukan sahaja dari segi wang ringgit.. dikurniakan kesihatan yang baik juga rezeki.. dikurniakan suami atau isteri yang baik juga rezeki.. dikurniakan kehidupan yang selesa juga rezeki.. dikurniakan teman-teman yang mengambil berat juga rezeki.. oleh itu, jika Allah masih belum mengurniakan anak bagi yang dah lama berumah tangga janganlah bersedih.. Teruslah bersyukur dengan nikmat yang Allah berikan dan teruslah berdoa.

Jika telah lama berkahwin tetapi masih belum dikurniakan zuriat, seeloknya buatlah pemeriksaan doktor. Jika suami dan isteri didapati sihat dan tidak mempunyai sebarang masalah, boleh lah mencuba rawatan-rawatan alternatif untuk mendapatkan zuriat.. tapi perlu diingat, hanya Allah yang lebih mengetahui bila masanya untuk pasangan suami isteri itu mempunyai anak dan Allah jualah yang memberi rezeki.

Di sini ada izan nak memperkenalkan set cadangan untuk kesuburan.. Mudah-mudahan Allah mengizinkan untuk dikurniakan anak bagi pasangan yang sudah lama mengimpikan cahaya mata.

1. ESP : ESP ni selain energy booster.. ia sangat penting untuk KESIHATAN SEL..kita tau kan SPERMA dan OVUM tu adalah SEL..dan kita tau sel itu terbentuk daripada PROTEIN... jadi pengambilan protein yang berkuaiti sangatlah penting...TELUR yang sihat akan memungkinkan persenyawaan dan mengurangkan risiko keguguran.. owh sebut padal keguguran ni.. RAHIM adalah OTOT.. otot pula dibina oleh SEL.. jadi pengambilan ESP mampu MENGUATKAN RAHIM..

2. VIT E: untuk wanita.. memang sinonim ngan vit E ni sebab mampu melembabkan kulit..memudarkan parut dan meremajakan kulit..dan yang dahsyat tu sebab boleh meningkatkan LIBIDO (terutama bagi yang baru bersalin takde mood nak "bersama" ngan suami.. so wajiblah amik vit e ni..ehem.. sebab tu kalau nak pregnant pun kene amik. hehe.. untuk suami2 pula.. VIT E ni membantu penghasilan SPERMA YANG BERKUALITI..dan AKTIF..dan meningkatkan KUANTITI SPERMA di dalam air mani.. ehem.. juga mengelakkan masalah MATI PUCUK..

3. GLA: yang ni kene amik.. sebab GLA mengandungi omega 6 yang regulate HORMON. kalau HORMON tunggang langgang camne nak pregnant ye tak? Kalau haid tak teratur pun susah nak planning untuk mengandung kan...jadi kene betulkan hormon dulu. (walaupun haid stabil.. kene jugak amik).. GLA juga membenatuk menghasilkan cecair serviks yang subur dan berkualiti (semasa waktu subur)

4. ZINC : penting untuk suami-suami.. untuk AKTIFKAN SPERMA... kalau ade sperma.. tapi tak aktif pun tak guna kan.. SPERMA perlu mempunyai kemampuan untuk berenang menuju ke sasaran..

5. VITALEA : multivitamin..nampak cam takde fungsi.. tapi tahukan anda.. bila tubuh kita sihat..badan relax.. tak stress.. baru lah senang nak bersama dengan pasangan dan buat baby.. hahaha. vitalea ni suami isteri kena makan k. nak hasilkan SPERMA atau OVUM yang sihat.. kita kena SIHAT dulu..


ok untuk sesiapa yang tercari-cari supplement SHAKLEE boleh hubungi contact izan..

Sms/whatsapp : 013-6783854
Shaklee ID: 1096713



Credit to: Yana


Blog, Updated at: Sunday, February 16, 2014

0 comments:

Post a Comment