Manis Si Baju Kurung

Posted by

Salam semua...

Dewasa ini bermacam-macam fesyen telah diperkenalkan..sebut pasal fesyen ni, orang perempuan la yang paling suka..orang kata penampilan kita melambangkan keperibadian kita..ada juga orang yang tak bersetuju dengan statement tu..diorang kata tak boleh nilai luaran sahaja.. Apa-apa pun jika dalaman kita baik pasti luaran kita akan kelihatan baik.. Kalau dalaman dan tak baik, luaran juga akan kelihatan tak baik walaupun kita cuba menutup dengan pakaian kita..




 Jangan lah sesekali kita mengetepikan tuntutan Allah untuk kelihatan cantik dengan memperagakan fesyen yang konon nya "muslimah" tetapi menonjolkan susuk tubuh.. Jika kita tidak mampu mengenakan pakaian sepertimana sahabiah-sahabiah, cukup lah sekadar kita mengenakan pakaian yang bertepatan dengan syariah, bukan sahaja menutup tubuh tetapi juga longgar, tidak nipis, tidak menjolok mata..
 
 
Kan manis kalau berbaju kurung..bertambah manis jika melabuhkan tudung hingga menutup dada..kalau pakai baju kurung mesti ada yang tanya "nak g mana tu?", "nak g kenduri ke?" pelik ke bila keluar berbaju kurung? bila pakai jeans ketat tak ada pulak yang bertanya..

 
Orang kafir akan cuba merosakkan orang Islam dengan 5F..

Food, Fun, Family, Film, Fesyen

 
Sama-sama lah kita renung-renung kan..
 

 
 


Blog, Updated at: Thursday, March 07, 2013

0 comments:

Post a Comment