Sedikit Pun Tak Ade Mase Die Tuk Sayer

Posted by

Segala yang berlaku adelah aturan Nya..
Allah yang Maha Esa..


Disebabkan tak ade sikit pun mase nye yang diluangkan untuk ku..maka dengan ini, ini la aktiviti-aktiviti yang dijalankan.. Dengan berbekalkan sedikit kemahiran dan juga peralatan yang ade..


Mesin jahit Gonden Lion.. Mesin jahit ni biase digunekan dalam perindustrian takstil atau bahase mudah nye mesin jahit kilang.. Tapi ade jugak tailor-tailor yang gune walaupun kedai jahit tak besar.





Dengan adenye mesin jahit ni maka terhasil la ini.. Beg ke dua yang dihasilkan ni agak tebal sikit sebab 2 lapis, kat bahagian dalam letak lining jeans jugak.. Kalo ade yang nak beli, nak jual beg ni dengan harga RM6 je..




Ni pulak beg ke tiga yang dihasilkan.. Besar sikit, ade lining and ade zip.. Kalo ade yang nak beli, nak jual ngan harga RM9 je.. 




Mane dapat material-material ni semua?? Kain jeans ni baki suar-suar yang dah tak boleh dijual and dah nak dibuang..  Sebagai alternatif lain darioada dibuang bergitu saje, maka terhasil la beg-beg yang comel ni.. I will produce another bag next time.. Nak rehat-rehat pulak..




Insan Biase..


Blog, Updated at: Saturday, July 07, 2012

3 comments:

  1. oh mak ai...
    cantik nye...

    :D

    kalau lah dayah pandai jahit cam gini..

    hurmmm...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dayah..try la buat..ikut je mane2 bentuk beg yang dayah nak buat..mesti boleh punye :D

      Delete
  2. Oh your jean bags look so beautiful! I love them both! Also thank you for the nice comment on my blog :). I have another pair of jeans available to be "re-purposed"! Hehe... Isn't it fun doing that!!!
    Have a good day and happy creating!
    Best, LS

    ReplyDelete